Co poskytujeme
Naše poradna poskytuje odborné sociální poradenství, typ občanské poradenství. Poradenství je bezplatné. Rozsah základních úkonů poradny je definován zákonem o sociálních službách.
Našim klientům nabízíme:
Poradenství v oblasti práva – informujeme o právech a povinnostech, které vyplývají ze zákonů a o tom, jakým způsobem se osoba může svých práv domáhat. Vysvětlujeme obsah právních dokumentů a dalších listin.
Poradenství v sociální oblasti – Informujeme o nestátních sociálních službách registrovaných po Ministerstvem práce a sociálních věcí, o státních úřadech a dalších institucích. Informujeme o jejich činnosti a o tom, jak mohou pomoci při řešení tíživé životní situace.
Zprostředkování služeb navazujících na poradenství, podpora při jejich vyhledání a kontaktování.
Pomoc při vyřizování běžných záležitostí – pomáháme při sepisování dopisů, návrhů, žádostí, vyplňování formulářů, při komunikaci s institucemi a úřady, poskytujeme doprovod při vyřizování osobních záležitostí
Pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím – podpora při hledání zaměstnání, bydlení nebo upevnění sociálních kontaktů.
Konkrétní oblasti poradenství:
Rodina a mezilidské vztahy
- Pracovně – právní vztahy a zaměstnanost
- Sociální systémy a služby
- Řešení dluhů včetně oddlužení
- Ochrana spotřebitele
- Bydlení
- Občanská práva
- Smluvní právo
- Podpora v nouzi (dle možností zprostředkování pomoci Charity ČR)
Poradna je akreditovaným pracovištěm pro bezplatné sepisování a podávání návrhů na povolení oddlužení. Akreditaci Ministerstva spravedlnosti ČR obdržela spolu s ostatními poradnami Diecézní charity Brno (číslo akreditace AO-027-2018). Podrobnější informace na stránkách ministerstva https://sako.justice.cz/ nebo v poradně.
Jako všechny registrované sociální služby poskytujeme osobám, které se na nás obrátí, základní sociální poradenství. Základním sociálním poradenstvím se rozumí předání potřebných informací, které se týkají sociální oblasti, ale nespadají do odborného sociálního poradenství. Například předání informací, co která sociální služba poskytuje a kam se mají obrátit, předání kontaktu na jinou sociální službu, vyhledání kontaktu na úřady, instituce nebo informování o činnosti Oblastní charity Hodonín.